1. Skaidra ideja
Tev jābūt skaidrai tēmai vai problēmai, kuru vēlies atrisināt savā kursā. Ideja ir pamats visam turpmākajam procesam, jo bez skaidras ieceres nav iespējams izstrādāt kvalitatīvu saturu.
Tu nevari sākt veidot kursu, pirms nav skaidri definēts, par ko tas būs. Tas ir kā ceļa karte – ja nezini galamērķi, nevari sastādīt maršrutu.
Atrodi tēmu, par kuru vari aizrautīgi runāt un kurā Tev ir vērtīgas zināšanas. Kur Tava entuziasma un ekspertīzes apvienojums kļūs par pamatu kursam, un uzrunās īstos cilvēkus.
Un jā, Tu esi eksperts kādā jomā. Tikai, iespējams, pats to vēl nezini.
2. Precīzs piedāvājums
Skaidri definē, kādu vērtību Tavs kurss sniegs. Tas palīdzēs auditorijai saprast, kā Tu vari viņiem palīdzēt, un kāpēc viņiem būtu jāpievērš uzmanība tieši Tavam risinājumam.
Tikai tad, kad Tev ir skaidrs piedāvājums, Tu vari detalizēti izstrādāt soli pa solim plānu – kā tieši nodosi šo vērtību un ko cilvēki iegūs katrā kursa posmā.
Noslīpē skaidru vērtību, ko Tu sniegsi kursa dalībniekiem. Skaidri parādi, kādu problēmu Tavs kurss atrisinās, lai cilvēkiem būtu skaidrs, kāpēc viņiem to vajag.
3. Skaidri soļi ko mācīsi
Skaidra metodoloģija palielina uzticamību un motivē cilvēkus iesaistīties, un redzot nākamos soļus, dalībnieki ir motivētāki turpināt.
Kad Tev ir gatavs plāns un skaidrs piedāvājums, Tu vari pārbaudīt, vai tas reāli rezonē ar auditoriju un vai cilvēki to vēlas. Ja izrādās, ka nav pietiekama interese, vari laikus veikt korekcijas, vai izvēlēties citu ideju.
Izveido saprotamu un loģisku plānu no A līdz Z (Šis vēl nav kursa saturs), kas palīdzēs Tava kursa dalībniekiem skaidri redzēt ceļu uz vēlamo rezultātu un uzticēties Tavam kursam.
4. Auditorijas veidošana
Sāc runāt par savu ideju!
Lai gan sākumā, lai pardotu pirmo kursa versiju, esoša auditorija nebūs nepieciešama, tomēr, ilgtermiņā taču gribēsi pārdot kursu vairāk kā vienu reizi. Un protams, ar aktīvu auditoriju Tu vari vieglāk saņemt atgriezenisko saiti un nodrošināt, ka Tava ideja ir saskanīga ar tirgus vajadzībām.
Sāc dalīties ar savu pieredzi un zināšanām kādā sociālo tīklu platformā, kur jūties visērtāk.
5. Idejas pārbaude
Pirms lieliem ieguldījumiem pārbaudi savu kursa konceptu. Veic soļus, lai noskaidrotu, vai ideja ir dzīvotspējīga, runājot ar īstiem cilvēkiem. Veic aptaujas, vai izveido testa grupu, lai pārliecinātos, ka ideja patiesi rezonē ar auditoriju.
Tālāk, kad zini, ka cilvēkiem patiešām ir interese, vari precīzāk noteikt cenu, kas atbilst Tavas mērķauditorijas vēlmēm un iespējām.
6. Pareizā cena
Tavas zināšanas un laiks ir vērtīgi. Cena ir ne tikai peļņas avots, bet arī veids, kā auditorija novērtē kursa kvalitāti. Pārāk zema cena var radīt iespaidu par nepietiekamu vērtību, savukārt pārāk augsta – atbaidīt potenciālos klientus.
Atrodi cenu, kas ļaus novērtēt Tavas zināšanas un laiku un būs godīga gan pret Tevi, gan dalībniekiem.
Aplūko Van Westendorp metodi, kā vienu no opcijām piemērotas cenas noteikšanai.
7. Kursa saturs
Ir saprātīgi ieguldīt laiku pilnvērtīgā satura izstrādē tikai pēc tam, kad esi pārliecinājies par idejas atbilstību tirgum un jau sācis piesaistīt pirmos klientus. Tas ļauj izvairīties no lieka darba, ja koncepcija jāmaina.
Es iesaku pirmo kursa versiju vienmēr veikt tiešsaistē. Pirmo klientu atsauksmes palīdzēs izlabot kļūdas, kas noteikti būs, un nezaudēsi laiku lieki.
Izveido saturu, kas ir viegli saprotams un praktiski pielietojams. Lai dalībnieki var jau mācību gaitā testēt jauniegūtās prasmes, sniedzot viņiem reālus rezultātus un motivāciju turpināt.
8. Apgūsti tehniskās prasmes
Protams, lai kurss būtu pieejams internetā, Tev ir nepieciešama piemērota platforma, video un skaņas apstrādes rīki, maksājumu sistēma utt.
Tehniskās zināšanas ir svarīgas, bet tās vari apgūt kursa pilotversijas radīšanas procesā.
Tomēr nepārvērtē tehnisko zināšanu nozīmi, kursa veidošanas sākuma posmā.
Sākumā svarīgākais ir skaidri formulēt savu piedāvājumu un komunicēt ar potenciālo auditoriju, lai radītu iespējami labāko un vērtīgāko kursa saturu.
Apgūstot tehniskās prasmes, lielāko uzsvaru vērts likt uz skaņas kvalitāti.
Kad esi pārbaudījis ideju, iztestējis to uz īstiem cilvēkiem, un veicis nepieciešamos uzlabojumus, balstoties uz pirmo dalībnieku atsauksmēm, ir vērts vairāk pievērsties tehnisko prasmju apguvei, un izveidot kursa paliekošo veriju kādā kursu veidošanas platformā.

9. Izveido pārdošanas lapu
Pārdošanas lapa kalpo kā pirmais tilts starp Tevi un potenciālajiem klientiem – tā izceļ Tavu piedāvājumu, sniedz svarīgu informāciju un veicina e-pastu vai citu kontaktu savākšanu.
Pārdošanas lapa būs vārti uz tava kursa paliekošo versiju.
10. Izveido pārdošanas piltuvi
Pārdošanas piltuve strukturē klienta ceļu no pirmās saskarsmes līdz galīgajam pirkumam. Ir dažādas metodes un stratēģijas, kā virzīt klientu no pirmā kontakta līdz pirkumam.
Tie var būt vebināri, youtube video vai maksas reklāmas, kas novirza potenciālo klientu uz pārdošanas lapu un , atkarībā no stratēģijas, uzreiz notiek pārdošana, veikts pieteikums vai ievākti kontakti tālākajiem saskarsmes punktiem, piemēram, e-pastu sekvencēm.
Katrām no šīm stratēģijām ir savi plusi un mīnusi, bet tas jau ir stāsts citai reizei.

11. uzturi un uzlabo savu kursu
Kad kurss ir pilnībā palaists un darbojas, ir svarīgi, balstoties uz klientu atsauksmēm un jauniem tirgus trendiem veikt uzlabojumus, lai pastāvīgi palielinātu tā vērtību un turpinātu augt.
Arī Tu vari izveidot veiksmīgu online kursu – es Tev palīdzēšu!
Tagad, kad zini galvenos soļus, atliek tikai viens jautājums: vai darīsi to viens, ar kļūdām un eksperimentiem, vai ar skaidru sistēmu un atbalstu?
Savā online kursu veidošanas programmā Es soli pa solim vedīšu Tevi cauri visam procesam – no idejas līdz pirmajai pārdošanai.
🔹 Kopā mēs:
✅ Atradīsim tēmu, kas Tev ir piemērota un kam ir pieprasījums
✅ Izstrādāsim piedāvājumu, kas uzrunā īsto auditoriju
✅ Veidosim skaidru kursa struktūru un atradīsim pirmos klientus
✅ Izveidosim Tev piemērotu klientu piesaistes stratēģiju
📩 Ja vēlies uzzināt vairāk, piesakies bezmaksas konsultācijai šeit!