Vai Tu vēlies izaudzēt savu sociālo tīklu sekotāju skaitu ar organisko mārketingu un aizmirst par maksas reklāmām, meklējot jaunus klientus?
Tas noteikti ir tas ko vēlos es. Tāpēc uzsāku 6 mēnešu izaicinājumu, kur katru dienu veltu 2h satura radīšanai, mācos rakstīt pārliecinoši un piesaistīt savu mērķa auditoriju.
Vairāk par mērķiem un to, kāpēc uzsāku izaicinājumu, lasi pirmās nedēļas rakstā.
Protams, ar rakstīšanu katru dienu vien nepietiek. Ir daudz prasmju un zināšanu, kas šajā laikā jāapgūst, lai sasniegtu iecerētos mērķus.
Bet, kas ir galvenais, lai noturētu izaicinājumu rakstīt 2h katru dienu? Zināt par ko rakstīt. Lai radītu savai nišai atbilstošu saturu katru dienu, nepieciešams ģenerēt daudz ideju, par ko rakstīt. Tāpēc šī bija pirmā tēma, kurai ķēros klāt padziļināti.
Analizējot un pētot Nicolas Cole (Viens no Ship 30 for 30 rakstīšanas kursa veidotājiem) rakstus un Youtube saturu, nonācu pie 6 soļiem bezgalīgu ideju ģenerēšanai.
- Atrodi galvenos tēmu grozus
- Saproti kam Tu raksti
- Saproti kāpēc Tu raksti
- Izvērtē savu autoritātes pakāpi
- Izvēlies vienu no 4 rakstīšanas stiliem
- Izvēlies stilam piemērotu raksta struktūru
Šos sešus soļus ideju ģenerēšanai vari izmantot jebkāda satura radīšanai, jo visam pamatā ir teksts. Vai tas ir raksts, Youtube video, e-pasts, reklāma vai jebkāds cits saturs, tev nepieciešama tēma šaurā nišā, lai rakstītais liktos tieši un personiski uzrunājošs lasītājam.
1. solis – Atrodi savus tēmu grozus
Saproti, kas ir tās tēmas, kas saistās ar Tavu produktu vai pakalpojumu. Kas ir tēmas, kas interesē Tavam potenciālajam klientam. Bet vēl svarīgāk – lai šīs tēmas interesē Tev pašam. Vismaz es nespēju radīt saturu par kaut ko, kas man absolūti nešķiet saistošs, lai cik interesanti tas arī būtu manam klientam.
Manas tēmas ir online kursu veidošana, mājaslapu izstrāde, savas aizraušanās, jeb misijas atrašana un tagad arī rakstīšana un publicēšanās interneta vidē.
2. solis – Saproti, kam Tu raksti!
Lai lasītājs justos tieši uzrunāts ar Tevis radīto saturu, Tev precīzi jānoformulē, kam tieši Tu raksti.
Raksts – “Kā veidot online kursus”, ir plašs un virspusējs. Ja pievienošu kam tieši tas domāts, tas tas uzrunā jau konkrētāku auditorijas daļu.
Piemēri:
Kā veidot online kursus māksliniekiem, kas grib izveidot savu online biznesu.
Kā veidot online kursus koučiem, kas vēlas sasniegt vairāk cilvēku.
Kā veidot online kursus personīgo finanšu speciālistiem, kas vēlas savas zināšanas nodot plašākai publikai.
Šeit no vienas tēmas jau rodas vairākas satura idejas.
Saturs ko rakstīšu, kā veidot kursus māksliniekiem, atšķirsies no satura – kā veidot kursus koučiem. Šādā veidā varu radīt saturu specifiski tām nozarēm ar kurām vēlos sadarboties, un lasītājs saturā vairāk ierauga sevi.
3. solis – Saproti kāpēc Tu raksti?
Kāpēc? – sašaurina nišu vēl vairāk un vēl tiešāk uzrunā konkrētu cilvēku, viņa sajūtas un mērķus.
Piemēri:
Kā veidot online kursus māksliniekiem, kas grib izveidot savu online biznesu, lai parādītu, ka nodarboties ar mākslu var jebkurš.
Kā veidot online kursus koučiem, kas vēlas sasniegt vairāk cilvēku, lai palīdzētu piepildīties vairāk sapņiem un idejām.
Kā veidot online kursus personīgo finanšu speciālistiem, kas vēlas savas zināšanas nodot plašākai publikai, lai vairāk cilvēku prastu menedžēt savas finanses un atbrīvoties no kredītiem.
Tātad, es ar vienu tēmu varu uzrunāt konkrētu nozaru pārstāvjus, kas jau rada vairākus desmitus iespējamo ierakstu, un vēl uzrunāt personīgu sāpi, problēmu vai vēlmi katrā no uzrunātajām nozarēm.
Šeit jau var rasties 100+ idejas saturam.
4. solis – Izvērtē savu autoritātes pakāpi!
Tev nav jābūt ekspertam konkrētajā jomā, par ko izvēlies rakstīt, bet Tev jāsaprot no kāda skatupunkta rakstīt.
Ir 3 ekspertīzes līmeņi:
Eksperts – Es zinu!
Atsauce uz ekspertu – Viņš zina!
Viedoklis – Es domāju ka…
Eksperts – es zinu, jo man ir pieredze, esmu šo mācījies, esmu to piedzīvojis, esmu to izdarījis.
Šajā gadījumā, Tu jau pats esi autoritāte un eksperts kādā jomā. Tev ir ilgu gadu pieredze. Tu zini kā.
Es esmu guvis pieredzi dažādās jomās, ieskaitot ražošanu, pedagoģiju, mūziku, IT sfēru, pašizaugsmi un pat elektriķa profesiju. Visu šo ekspertīzi varu apvienot savā unikālajā skatījumā un atsaukties uz savu pieredzi, veidojot saturu.
Atsauce uz ekspertu – Šis eksperts tā teica. Zinātne tā saka. Šajā pētījumā tā teikts.
Ja runā par jomu kur Tev nav savas pieredzes, vai nav iespējams to sasaistīt ar Tavu esošo pieredzi, vienmēr vari aizņemties autoritāti no kāda kam tā ir.
Es šajā gadījumā izmantoju Dickie Bush un Nicolas Cole pieredzi un autoritāti, jo man pašam vēl ir par maz datu un pieredzes, lai no sava satura izdarītu vērtīgus pieņēmumus un secinājumus par piesaistoša satura radīšanu.
Tāpēc šobrīd testēju citu idejas un metodes, paralēli vācot savus datus un audzējot savu pieredzi.
Ceru ka pēc šī izaicinājuma varēšu jau atsaukties uz savu pieredzi un ekspertīzi 🙂
Viedoklis – Es domāju tā, jo…
Vēl viens risinājums, kā rakstīt par tēmu, kurā tev vēl nav pieredzēs, ir rakstīt no viedokļa skatupunkta. Svarīgi šo arī pozicionēt kā viedoklī un to pamatot.
Piemēri:
Eksperts: Pieredzē pārbaudīti soļi, kā veidot online kursus māksliniekiem, kas grib izveidot savu online biznesu, lai parādītu, ka nodarboties ar mākslu var jebkurš.
Atsauce uz autoritāti: Sunny Lenarduzzi sistēma, kā veidot online kursus koučiem, kas vēlas sasniegt vairāk cilvēku, lai palīdzētu piepildīties vairāk sapņiem un idejām.
Viedoklis: Idejas, kā veidot online kursus personīgo finanšu speciālistiem, kas vēlas savas zināšanas nodot plašākai publikai, lai vairāk cilvēku prastu menedžēt savas finanses un atbrīvoties no kredītiem.
Secinājums. Par katru tēmu Tu vari rakstīt no dažādām autoritātes pakāpēm, piesaistot atšķirīgu audtoriju.
5. solis – Izvēlies vienu no 4 rakstīšanas stiliem.
Dickie Bush un Nicolas Cole savās metodēs stāsta par 4 rakstīšanas stiliem, kas uzrunā atšķirīgu auditoriju un pilda dažādas funkcijas. Tu vari izmantot šos rakstīšanas stilus, atkarībā no satura mērķa.
Izglītojošais – Kā?
Analītiskais – Cipari un dati.
Motivējošais – Jā, arī Tu vari!
Antropoloģiskais – Notiks tā, tāpēc ka …
Izglītojošais – Pamācošs un izglītojošs saturs, kas laika gaitā būvē Tavu ekspertīzi un autoritāti. Stāsti, demonstrē un izglīto, kā darīt pašiem.
Analītiskais – Statistika, pētīumi, cipari un dati. Tie var būt secinājumi no Tevis paša iegūtiem datiem. Tie var būt aktuāli pētījumi vai citu autoru dati. Statistika būvē pārliecību par nozari vai tēmu kā tādu. Aktuāli un trendīgi cipari palīdz būvēt auditoriju un piesaistīt jaunus sekotājus.
Motivējošais – Šie var būt stāsti un personīgā pieredze. Kur biji kādreiz un kur esi tagad. Kāda cita pieredzes stāsti. Case studies no Taviem klientiem.
Atceries Know – Like – Trust formulu, lai klienti iegādātos Tavu produktu vai pakalpojumu?
Personīgie stāsti lieliski būvē “Know” un “Like” posmus. Tie palīdz lasītājam iepazīt Tevi un Tavu pieredzi.
Antropoloģiskais – Lielā bilde. Globāls skatījums uz lietām. Kāpēc citi kļūdās? Kāpēc mēs esam maldināti?
Tātad, par katru no jau iepriekš saskaldītajām idejām vēl vari rakstīt katrā no šiem 4 stiliem, jau atkal piesaistot atšķirīgu auditoriju un uzrunājot to dažādās “attiecību” fāzēs.
6. solis – izvēlies stilam piemērotu raksta struktūru
Katram no iepriekš minētajiem stiliem ir piemērotas vairākas rakstu struktūras, vai skatu punkti no kādiem rakstīt.
Izglītojošs – būvē autoritāti
Padomi – Ko darīt? Kā darīt?
Rīki – Kādus rīkus izmantot?
Resursi – Kur meklēt informāciju.
Paraugi – Kā darīju Es vai viņš.
Ceļveži – Kā nonākt no A līdz Z
Kurēšana – (labākās grāmatas, podkāsti, Youtube kanāli utt. par tēmu)
Analītisks – Izaugsmes saturs
Tendences – Kas notiek industrijā šobrīd.
Skaitļi – Statistika un dati.
Piemēri – Konkurentu dati un statistika.
Iemesli – Viņam izdevās, jo… dati.
Swipe files – dažādu piemēru apkopojums un salīdzinājums.
Motivējošs – Personīgā pieredze vai klientu pieredze – uzsilda esošo auditoriju.
Mācības – Ko es iemācījos darot šo?
Kļūdas – Kādas kļūdas pieļāvu procesā?
Pārdomas – Ko es darītu savādāk?
Personīgi stāsti – Pieredze un piedzīvojumi. Īpaši notikumi.
Izaugsmes stāsti – Klientu izaugsmes stāsti. Es pirms gada.
Padoms pagātnei – Ieteikumi pagātnes sev.
Antropoloģiskais – Lūk kāpēc … Globāls skatījums uz lietām. Lielā bilde.
Bailes – globālas, ne personiskas.
Neveiksmes – Industrijas ilgtermiņa pieredze.
Cīņas – Ar ko cīnās Tava industrija.
Paradoksi
Novērojumi
Salīdzinājumi
Kāpēc citi kļūdās?
Kāpēc mēs esam maldināti?
Bezgalīgo ideju ģenerēšana
Tagad skaties, kā kombinējot šos soļus vari ģenerēt bezgalīgu daudzumu satura ideju, dažādām klienta attiecību pakāpēm. Dažādām auditorijām. Specifiskām nišām. Dažādiem uztveres stiliem.
- Tēma.
- Kam?
- Kāpēc?
- Ekspertīze
- Rakstīšanas stils
- Raksta forma un skatu punkts.
Piemērs:
- Online kurss koučiem,
- kas vēlas paplašināt klientu loku,
- lai palīdzētu vairāk cilvēkiem īstenot savus mērķus.
- Speciālista ieteikumi, kā koučiem paplašināt klientu loku ar online kursu palīdzību, lai palīdzētu vairāk cilvēkiem sasniegt savus mērķus.
- Izglītojošs – Kādās platformās koučiem būvēt online kursu, lai spētu sasniegt vairāk klientu vienlaicīgi.
- Izaugsmes stāsti – Kā Anna izaudzēja savu koučinga biznesu no 3 līdz 150 klientiem mēnesī, ar online kursa palīdzību.
Nākamais solis. Kā šo visu strukturēt un uzbūvēt pārskatāmu ideju ģenerēšanas sistēmu?
Rakstīšanas izaicinājuma cipari pēc pirmās nedēļas:
Pirmajā nedēļā necerēju uz lielām izmaiņam soc. tīklu ciparos. Tomēr kādas izmaiņas ir manāmas.
Threads: 38 (+27)
Linked In: 1 (+1)
Facebook: 127 (+7)
Instagram: 62 (+2)
Tiktok: 33 (+1)
Youtube: 5 (+1)
E-pasti: 80 (+4) Šeit gan veicu arī nelielu tīrīšanu. Reālais pieaugums +9
Mājaslapa: bez būtiskām izmaiņām