Bez mājaslapas Tavs bizness neeksistē

Mājaslapu izveide
Digitālajā laikmetā mājaslapa ir kļuvusi par būtisku rīku jebkura uzņēmuma vai personas panākumu virzīšanā. Tā vairs nav tikai virtuāla vizītkarte, bet gan spēcīgs instruments, kas palīdz piesaistīt klientus, uzlabot uzņēmuma tēlu un nodrošināt piekļuvi klientiem globāli.
18/10/2024
Mājaslapas shēma

Neatkarīgi no biznesa lieluma vai darbības nozares, labi izveidota mājaslapa sniedz profesionālu izskatu, palielina uzticamību un padara Tevi pieejamu 24/7. Šajā rakstā noskaidrosim:

  • kādas ir galvenās problēmas, ja Tev nav mājaslapas
  • kādi ir galvenie ieguvumi no mājaslapas
  • kāda tieši mājaslapa Tev nepieciešama
  • vai Tu vari tomēr iztikt bez mājaslapas

5 lielākās problēmas, ja Tev nav mājaslapas?

Mājaslapas neesamība var ietekmēt ne tikai Tavu, Tava uzņēmuma vai pakalpojuma atrodamību, bet arī spēju piesaistīt jaunus klientus, vākt un analizēt datus un veikt uzlabojumus uzņēmējdarbībā, balstoties uz savāktajiem datiem. Kas tad ir galvenās un lielākās problēmas digitālajā laikmetā, uzņēmējam bez mājaslapas?

Tavs bizness izskatās šaubīgs.

Pārsvarā mūsdienās cilvēki risinājumu savai problēmai meklē internetā. Pat ja potenciālais klients ierauga reklāmu uz ielas, bukletu vai kādā citā veidā nokļūst pie informācijas par Tavu pakalpojumu, pārsvarā viņš tāpat meklēs Tavu mājaslapu internetā un vēlēsies uzzināt vairāk.

Ja Tavam uzņēmumam mājaslapa nebūs atrodama, tas radīs šaubas un nepārliecību par Tavu piedāvājumu. Vai tas ir īsts? Vai kāds to jau ir iegādājis? Kādas ir atsauksmes? Kur tās atrast?

Profesionāla izskata mājaslapa šo problēmu atrisina pašā saknē.

Nav platformas digitālā mārketinga kampaņām.

Informācijas pieejamība un dažādu pakalpojumu piedāvājums mūsdienās ir tik plašs, ka praktiski nav iespējams iztikt bez plānotām digitālā mārketinga kampaņām. Vai tās būtu maksas reklāmas, vai satura mārketings, izmantojot sociālos tīklus. Bet mārketinga kampaņai potenciālais klients ir kaut kur jānovirza. Kur dosies Tavs potenciālais klients, ja Tev nav savas mājaslapas?

Tu atpaliec no konkurentiem.

Ja Tavam pakalpojumam nav mājaslapas, bet Taviem konkurentiem ir, kā Tev šķiet, kuru no jums klients atradīs, meklējot Google vai citos meklētājos? Ieraksti meklētājā galvenos atslēgas vārdus, kas saistās ar Tavu nozari vai pakalpojumu. Ko ieraugi meklētāja rezultātos? Protams, tikai mājaslapas. Arī lai vienkārši atrastu meklētājā Tavus kontaktus vai redzētu Tavu piedāvājumu, tam ir jāatrodas kādā mājaslapā.

Iztēlojies situāciju: Andris vēlas atvaļinājumā aizceļot uz Spāniju, un meklē internetā ceļojumu aģentūru. Viņš atrod divas aģentūras.

Vienai aģentūrai ir profesionāli veidota mājaslapa ar skaistiem attēliem, pārliecinošiem tekstiem un virsrakstiem, viegli atrodamiem uzņēmuma kontaktiem un darbinieku bildēm.

Otrai atrod ss lv sludinājumu par ekskursiju autobusu uz Spāniju. Dažas ar telefonu uzņemtas bildes un piedāvājums vienā garā teksta blāķī ar neskaitāmām gramatikas kļūdām. Nav nekā par uzņēmumu. Tikai telefona nr. ar citas valsts kodu.

Kuru no iespējām Andris tavuprāt izvēlēsies?

Nav tiešsaistes pārdošanas iespēju.

Ja Tev nav savas mājaslapas, Tu ierobežo savas iespējas pārdot internetā. Tas nozīmē, ka Tev vienmēr ir jābūt klātesošam pārdošanas procesā un darījums nevar notikt bez Tavas līdzdalības. Vienalga, vai tas būtu pakalpojums, fizisks vai digitāls produkts, vai pasākums, bez mājaslapas pirkumi var notikt tikai ar Tavu manuālu līdzdalību.

Nav iespēju datu vākšanai.

Ja nav digitālas platformas, kur Taviem potenciālajiem klientiem apskatīt Tavu piedāvājumu, izvērtēt un, iespējams, uzreiz iegādāties, Tev nav iespēju automātiski vākt datus par apmeklējumu un pirkumiem. Šie dati Tev dotu iespēju atklāt Tavas klientu plūsmas “pudeles kaklus”, jeb vājos ķēdes posmus, kas bremzē Tavu uzņēmējdarbību.

Kādi ir 9 galvenie ieguvumi no savas mājaslapas?

24/7 redzamība

Tava mājaslapa strādā kā pārdevējs dienu un nakti. Tavi produkti un pakalpojumi ir redzami un atrodami arī ārpus ierastā darba laika. Ikviens var atvērt Tavu mājaslapu, pieteikties pakalpojumam vai iegādāties produktu jebkurā laikā.

Demonstrē savas zināšanas un pieredzi.

Mājaslapa ir publiska datu bāze, kur vari demonstrēt savas zināšanas un pieredzi savā nišā. Ikviens mājaslapas apmeklētājs var pārliecināties, ka Tu proti savu darbu un zini ko dari, ja vien esi šādus pierādījumus ievietojis savā mājaslapā.

Ietaupi laiku informējot klientus

Ar mājaslapas palīdzību Tu vari informēt savus esošos un potenciālos klientus par savu produktu vai pakalpojumu, un tā īpašībām un ieguvumiem. Tāpāt vari izveidot jautājumu un atbilžu sadaļu, kurā publicē visbiežāk uzdotos jautājumus un atbildes uz tiem. Šādi Tu ietaupīsi laiku 1:1 saziņā ar potenciālo klientu, katru reizi atbildot uz vieniem un tiem pašiem jautājumiem.

Izvieto klientu atsauksmes.

Mājaslapā vari izveidot atsauksmju sadaļu, kur glabāt visas savu klientu atsauksmes. Atsauksmes palīdz radīt pārliecību, ka Tavs piedāvājums ir īsts, un Tu spēj nodrošināt solīto rezultātu.

Platforma mārketinga stratēģijai.

Prasmīgi veidotas pārdošanas un produktu lapas ir ideālā vieta, uz kurieni novirzīt potenciālos klientus no reklāmām un sociālo tīklu ierakstiem. Parasti cilvēki nav gatavi iegādāties Tavu pakalpojumu uzreiz, pirmo reizi to ieraugot sociālajos tīklos vai reklāmā. Klienti vēlas uzzināt vairāk par produktu, pakalpojumu un pašu pakalpojumu sniedzēju. Ar prasmīgi veidotām pārdošanas lapām vari izvadīt klientu cauri visiem apzināšanās posmiem un aizvest līdz pirkumam.

Auditorija bez robežām.

Mājaslapa nodrošina to, ka Tavi klienti vairs nav lokāli, tikai Tavas darbavietas tuvumā. Ar mājaslapu Tu vari sasniegt klientus visā Latvijā un ārpus tās.

Uz datiem balstīti lēmumi.

Izmantojot dažādus analītikas rīkus, Tu vari sekot līdzi mājaslapas apmeklējumam, pirkumiem, reģistrācijām u.c. Šos datus Tu vari izmantot, lai atklātu savas uzņēmējdarbības vājos punktus un veiktu uzlabojumus.

Pārāk mazs mājaslapas apmeklējums – vairāk jāiegulda reklāmā vai satura mārketingā, lai palielinātu klientu plūsmu uz mājaslapu.

Pārāk mazs procents no apmeklētājiem pārvēršas pircējos – jāuzlabo pārdošanas lapa un tajā esošais piedāvājums.

U.t.t.

Pilnīga kontrole pār digitālo klātesamību.

Mājaslapa ir biznesa rīks, kuru Tu spēj pilnībā kontrolēt. Tu kontrolē saturu, produktus, pakalpojumus un piedāvājumu. Tu kontrolē auditorijas plūsmu, izmantojot reklāmas un soc. tīklus. Tu kontrolē vizuālo izskatu un mājaslapas funkcionalitāti. Tas nozīmē, ka vienmēr vari atklāt vājos punktus un veikt nepieciešamos uzlabojumus.

Platforma Tavai vīzijai.

Jebkas ko Tu radi, veido, būvē vai vēl tikai mācies, var palīdzēt kādam, kas iet līdzīgu ceļu tavējam. Mājaslapas bloga sadaļa var būt lieliska vieta Tavu ideju, mācību un domu arhīvam. Bloga sadaļa palīdzēs Tavai mājaslapai būt atrodamai meklētājos, kā arī veidos arhīvu Tavām idejām

Kāda tieši mājaslapa tev nepieciešama?

Jā, mājaslapa mūsdienās ir nepieciešamība, nevis ekstra. Bet vai jebkāda mājaslapa? Tomēr nē. Sliktas kvalitātes mājaslapa var Tavam zīmolam var vairāk nodarīt pāri, nekā palīdzēt.

Potenciālie klienti, apskatot Tavu mājaslapu, veido pirmo iespaidu. Un tas nav tikai pirmais iespaids par pašu mājaslapu. Šo pirmo iespaidu klienti attiecina uz visu Tavu uzņēmējdarbību, Tavu produktu vai pakalpojumu kvalitāti un Tevi pašu.

Kas tad ir svarīgi labai mājaslapai, ne tikai no klienta skatu punkta, bet arī no Tava, kā uzņēmēja skatu punkta?

  • profesionāls dizains
  • ērta navigācija
  • ātra ielāde
  • responsīvs dizains
  • kvalitatīvi attēli
  • atsauksmes un pieredzes stāsti
  • uzņēmuma kontakti un cenas
  • skaidri produktu un pakalpojumu apraksti
  • pārliecinoši teksti
  • datu un maksājumu drošība
  • atbilstība privātuma u.c. prasībām
  • ērta pārvaldība un menedžējamība
  • pilna kontrole pār saturu un dizainu
  • e-komercija
  • integrācijas ar ārējiem rīkiem

Šie un vēl daudz citi faktori var ietekmēt Tavu lēmumu, kur un kā veidot savu mājaslapu.

Bet varbūt man tomēr nemaz nevajag mājaslapu?

Internets ir pilns iespēju. Noteikti arī Tev galvā pavīdēja kaudze ar iemesliem, kāpēc vari iztikt bez mājaslapas. Šeit daži no iespējamajiem iemesliem.

Man jau ir daudz klientu, mājaslapa nav nepieciešama.

Apsveicu! Lieliski, ja Tev izdodas atrast klientus bez mājaslapas palīdzības. Tomēr laiki mainās. Viss digitalizējas. Vai esi pārliecināts, ka klientu plūsma saglabāsies vienmēr? Pat ja tev ir daudz klientu, mājaslapa palīdz saglabāt un paplašināt bāzi. Tā var sniegt informāciju par jaunumiem, piedāvājumiem un uzturēt klientu lojalitāti. Turklāt, potenciālie klienti, kas tevi meklē internetā, bez mājaslapas var tevi vispār neatrast.

Man pietiek ar sociālajiem tīkliem.

Sociālie tīkli ir lielisks atbalsts, bet tie ierobežo tavas iespējas un kontrolē saturu. Tu esi atkarīgs no sociālo tīklu platformas. Tu nevari ietekmēt to, kā Tavs saturs izskatās. Tu nevari kontrolēt, kas un cik bieži to redzēs. Mājaslapa sniedz pilnīgu kontroli pār tavu zīmolu, saturu un klientu pieredzi, turklāt tā ir profesionālāka un uzticamāka nekā tikai sociālo tīklu profils.

Mājaslapas izveide ir pārāk dārga.

Mājaslapas izveide ir investīcija, kas atmaksājas ilgtermiņā. Ar mūsdienās pieejamajiem rīkiem un platformām vari izveidot kvalitatīvu mājaslapu par pieņemamu cenu, un tās pozitīvā ietekme uz biznesu bieži vien pārsniedz sākotnējās izmaksas. Turklāt, ar atbilstošām zināšanām Tu sev pieklājīgu mājaslapu vari izveidot arī paša spēkiem.

Es nesaprotu, kā to uzturēt un atjaunināt.

Mūsdienās ir pieejamas daudz vienkāršas platformas, kas neprasa programmēšanas zināšanas, turklāt vienmēr ir iespēja piesaistīt speciālistus. Tomēr bieži vien nepieciešamo zināšanu apguve sākumā sniedz milzīgus ieguvumus ilgtermiņā.

Mans bizness ir vietējais, mani klienti nenāk no interneta.

Pat ja klienti ir vietējie, viņi arvien biežāk meklē informāciju tiešsaistē. Vietējie meklējumi internetā pieaug, un cilvēki bieži vien meklē informāciju par pakalpojumiem vai veikaliem tuvākajā apkārtnē, izmantojot Google vai citas meklētājprogrammas. Ja Tu nebūsi atrodams internetā, Tavs konkurents noteikti būs.

Mājaslapa man nepalīdzēs piesaistīt vairāk klientu.

Mājaslapa darbojas kā digitālais katalogs un uzticams informācijas avots par tavu biznesu. Ar pareizu SEO (meklētājprogrammu optimizāciju), mājaslapa palīdz piesaistīt jaunus klientus bez Tavas aktīvas iesaistes.

Mans bizness ir pārāk mazs, lai tam būtu nepieciešama mājaslapa.

Mazam biznesam mājaslapa ir tikpat svarīga kā lielam. Tā palīdz iegūt profesionālu tēlu, palielina redzamību un konkurētspēju, kā arī ļauj mazajiem uzņēmumiem sasniegt lielāku auditoriju bez lieliem mārketinga izdevumiem.

Vai atpazini sevi kādā no jautājumiem? Iespējams, Tu jau esi pārliecināts, ka Tev mājaslapa ir nepieciešama. Iespējams Tu atradi vēl kādu citu attaisnojumu, kāpēc Tomēr vari bez mājaslapas iztikt.

Jebkurā gadījumā, kamēr Tev nav mājaslapas, Tu zaudē iespējas attīstīt savu uzņēmējdarbību ātrāk un efektīvāk.

Kad vien esi gatavs, varu palīdzēt Tev realizēt Tavu ideju.

Es veidoju mājaslapas un dažāda formāta digitālus produktus jau 15 gadus. Šajā periodā esmu uzkrājis plaša spektra zināšanas, kas šobrīd ir sintezējušās divos liela apjoma online kursos.

Ja esi gatavs realizēt savu ideju un radīt tai digitālu platformu, tad apskati kā šie kursi var Tev palīdzēt to sasniegt.

Apskati līdzīgos rakstus