Dinamiska un augtspējīga mājaslapa

08 Mar 2024

Kad sāc veidot mājaslapu savam uzņēmumam vai biznesa idejai, ir svarīgi ņemt vērā tās ilgtermiņa attīstību. Laika gaitā var rasties nepieciešamība papildināt saturu vai veikt izmaiņas dizainā. Piemēram, var nākties mainīt fontus vai krāsas, kā arī atjaunot darbinieku sarakstu vai piedāvājuma klāstu. Tāpēc ir jāņem vērā iespēja veikt šādas izmaiņas nākotnē, veidojot mājaslapu tā, lai tās būtu viegli un ērti veikt.

Mājaslapas izstrāde - dinamiska mājaslapa - CreativeLab
Saturs:

Globāli iestatījumi izstrādājot mājaslapu

Krāsas mājaslapā

Mājaslapas krāsu palete

Ko noteikti nevajadzētu darīt, ir likt mājaslapā krāsas katrā lapā atsevišķi, pēc sajūtas. Tā tu izveidosi vizuālu haosu savā mājaslapā un jebkādas izmaiņas būs galvassāpes.

Noteikti padomā par savas zīmola krāsu paleti. Katrai krāsai ir tendence izsaukt kādu psiholoģisku reakciju un tās rada iespaidu par tavu zīmolu.

Vairāk par krāsu psiholoģiju vari uzzināt šeit!

Kad esi izvēlējies savu krāsu paleti, svarīgi lai tev izvēlētā platforma piedāvā globālu veidu kā pievienot krāsas, lai gadījumā kad kādu krāsu no tavas paletes nepieciešams nomainīt, to vari izdarīt no vienas vietas visā mājaslapā. Tu negribētu nonākt situācijā, kad tev visās lapās katram elementam jāmaina krāsa manuāli.

Fonti Tavā mājaslapā

Tieši tāpat nepieciešams attiekties arī pret mājaslapas tipogrāfijas iestatījumiem. Ja izvēlēto fontu katram virsrakstam vai rindkopai iestatīsi individuāli, nevis globāli visai mājaslapai, tad arī šeit vari nonākt nepatīkamā situācijā, kad vēlies, piemēram, galvenajiem virsrakstiem citu fontu, un esi spiests pa vienam to nomainīt katrā vietā, kur mājaslapā izmantots H1 virsraksts, tā vietā lai no viena punkta nomainītu fontu visiem H1 virsrakstiem mājaslapā.

Dinamisks saturs

Dinamiskie dati

Dinamiska un augtspējīga mājaslapa

Ņemsim par piemēru atsauksmes mājaslapā. Tas nepieciešams gandrīz ikvienā uzņēmuma mājaslapā. Iztēlojies divus scenārijus:

Tu esi izveidojis atsauksmju sadaļu sākuma lapa, par mums lapā un varbūt vēl kādās pāris pārdošanas lapās. Tev uzrodas vēl dažas skaistas atsauksmes, ko gribi pievienot mājaslapā un tagad tev isās vietās, kur atrodas atsauksmes, tās jāpievieno manuāli. Jāatver katra lapa, kurā ir atsauksmju sadaļa, un jāpievieno jaunās atsauksmes.

Otrs scenārijs. Tu atsauksmēm esi izveidojis pielāgotu ziņu veidu un nepieciešamajās lapās tās ievietojis dinamiski, izmantojot query loop un katru reizi, kad izveido jaunu atsauksmi, tā dinamiski pievienojas visās vietās mājaslapā, kur esi pievienojis atsauksmju sadaļu.

Kurš no scenārijiem tev šķiet produktīvāks un efektīvāks? Domāju, ka otrais scenārijs ieekonomētu daudz laika. Vēl pie šī vari pievienot situāciju, kad kādu no atsauksmēm nepieciešams labot. Noteikti ir būtiska atšķirība, kad nepieciešams labojumus veikt piecās lapās, vai vienā.

Šis dinamiskā satura piemērs var attiekties uz daudziem un dažādiem scenārijiem. Tu vari veidot pielāgotu ziņu veidus darbinieku kartītēm, pakalpojumu veidiem, pasākumiem, nodarbībām, produktiem u.t.t.

Opciju lapa (Options page)

Vēl viena versija, kā izmantot dinamiskos datus, ir izveidot opciju lapu ar tavas uzņēmuma datiem – adrese, telefons, sociālie tīkli, rekvizīti u.t.t. Pievienojot šos datus mājaslapā, piemēram, kontaktu lapā, par mums lapā, mājaslapas footer sadaļā u.c.  izmantojot dinamiskos datus, tu nenoliec sevi sarežģītā situācijā, kad kādi no šiem datiem mājaslapā ir jāizmaina. Noteikti tos ērtāk ir nomainīt vienā opciju lapā nevis katrā lapā atsevišķi. Turklāt iedomājies, ka tu esi aizmirsis kādu lapu, kurā atrodas uzņēmuma rekvizīti, ir nomainījies konta numurs un klients atrod lapu ar novecojušu informāciju un pārskaita tev naudu uz neesošu kontu. To nepavisam negribētos piedzīvot, tāpēc labāk ievietojam informāciju no opciju lapas izmantojot dinamiskos datus un esam droši, ka šī informācija ir nomainījusies visā mājaslapā. WordPress vidē šādu opciju lapu ļauj izveidot tādi spraudņi kā ACF, Metabox u.c. 

CSS klases

Mājaslapa ir kā puzle no klucīšiem. Mājaslapas pamatā parasti ir divas programmēšanas valodas:

HTML (Hyper Text Markup Language), kas veido struktūru un mājaslapā esošos elementus.

CSS (Cascading Style Sheets), kas pielāgo šo HTML elementu izskatu, krāsas, izmēru u.t.t.

Mājaslapā var būt stila elementi vai detaļas, kas atkārtojas katrā lapā vai sadaļā. Piemēram, visiem redzamajiem mājaslapas elementiem, pogām, attēliem, rāmjiem ir vienādi noapaļoti stūri. Arī šeit atkal vari iztēloties divus scenārijus situācijā, kad izvēlies, tagad manā mājaslapā visiem elementiem stūri vairs nebūs noapaļoti. Mēs visiem elementiem gribam spicus stūrīšus.

Scenārijs: Būvējot mājaslapu, katram elementam iestatījumos meklējum kā pielikt apaļus stūrīšus. Tagad meklēju katram no 450+ mājaslapas elementiem iestatījumus, kur pievienoju apaļos stūrīšus un nomainu tos uz spicajiem.

Scenārijs: Jau pašā sākumā izmantoju rīkus, kur iespējams pievienot CSS klases. Izveidoju klasi apaļiem stūrīšiem un būvējot mājaslapu pievienoju šo klasi tiem elementiem, kam gribu apaļus stūrīšus. Tagad atveru vienu elementu, kam pievienota šī klase, izlaboju klasē apaļos stūrīšus uz spicajiem un kā uz burvju mājiena spici stūrīši ir visiem elementiem, kam biju pievienojis šo klasi.

Šādi CSS klases vari izmantot fontiem, krāsām, pogām u.c. elementiem, kas mājaslapā atkārtojas. Noteikti pārbaudi, vai tevis izvēlētā platforma vai rīks, ar ko būvēsi mājaslapas, atbalsta CSS klašu pievienošanu.

Mājaslapas veidošanai ļoti atbilst senais teiciens: 7x nomēri, vienreiz nogriez. Izplāno un paredzi cik detalizēti vien iespējams, jo steiga var maksāt dārgi ilgtermiņā. Izvēlies pareizo platformu un veido mājaslapu tā, lai vēlāk tā neradītu galvassāpes, kad jāveic jebkādas izmaiņas vai jāpievieno jaunas funkcijas vai sadaļas.

Ja tev nepieciešama dinamiska, augstspējīga un viegli uzturama mājaslapa, skaties šeit!

Sagatavojies mājaslapas izveidei

Lejuplādē 27 lpp PDF dokumentu, kā sagatavoties mājaslapas izveidei.
Noskaidro kādas lapas, kādas papildus funkcijas un kādas ārējas integrācijas būs nepieciešamas Tavai mājaslapai. Kā uzrunāt potenciālo klientu u.c.