Ideja sākas ar sapni – zīmola vīzija

22 Mar 2024

Ne tikai biznesā, arī personīgajā dzīvē un dzīvē vispār, lai spētu uzturēt motivāciju un virzību, jābūt nākotnes vīzijai. Sapnim uz kuru Tu tu tiecies. Kas ir Tavs sapnis? Kāda ir Tava vīzija? Šajā rakstā atradīsi no dažādiem avotiem aizgūtus vingrinājumus, kas palīdzēs saprast kur Tu virzies un kur esi šobrīd. Šie vingrinājumi var noderēt gan lai saprastu virzienu profesionālajā dzīvē, gan, iespējams arī privātajā dzīvē. Bet vispirms…

Uzņēmuma vīzija | Creative Lab
Saturs:

Iemesli, kāpēc ir svarīgi, lai Tev un Tavam uzņēmumam būtu nākotnes vīzija

  • Tā sniedz priekšstatu par to, kā Tavs uzņēmums izskatīsies nākotnē.
  •   Vīzija parāda virzienu, un motivē uz darbību.
  •   Vīzijas definēšana palīdz radīt mērķi un motivāciju gan Tev, gan Tavai komandai, ja tāda ir. 
  •   Vīzija palīdz nospraust ilgtermiņa mērķus, kas palīdz pieņemt visus turpmākos stratēģiskos lēmumus.
  •   Vīzija piesaista līdzīgi domājošus cilvēkus.
  •   Palīdz nodrošināt Tavas komandas koncentrēšanos un virzību uz kopīgu nākotni.
  •   Nodrošina filtru, lai palīdzētu izlemt, vai kāda jauna iespēja ir laba vai slikta Tavam uzņēmumam.
  •   Atklāj Tavu slēpto vērtību un atšķir no konkurentiem.  Izveido konsekvenci zīmola saziņā ar auditoriju.

Lejuplādē šos vingrinājumus kā PDF darba lapu

Vingrinājumi vīzijas radīšanai

1. vingrinājums – Neērtie jautājumi

Aizver acis un iztēlojies, kur vēlies būt pēc 3 gadiem?

Pajautā sev:

  • Vai esmu sasniedzis To ko vēlējos?
  • Vai daru to ko vēlos? 
  • Vai nopelnu pietiekoši?
  • Vai jūtos laimīgs?

Pieraksti to ko redzi!

2. vingrinājums – Nekrologs

Iztēlojies ka pēc 30 gadiem Tavs uzņēmums tiek likvidēts. Ko cilvēki runā par Tavu uzņēmumu. Ko Tavs darbs ir atstājis aiz sevis?

Pirms sāc, atbildi priekš sevis uz šiem jautājumiem:

  • Ar ko tu vēlētos, lai tevi atceras nākotnē? 
  • Kur slēpjas tava aizraušanās? 
  • Kur Tev ir vislielākā uzticamība? 
  • Kur Tev ir vislielākā pieredze?
Uzņēmuma vīzija

Šajā piemērā tas būs mana uzņēmuma versija, ko vari izmantot par iedvesmu savam vingrinājumam un sava uzņēmuma vai idejas vīzijai.

Šodien noslēdzas Creative Lab 30 gadu periods digitālās stratēģijas jomā, jo uzņēmums slēdz savas digitālās durvis.

  Daudzi atcerēsies Creative Lab, kā savus digitālos pavadoņus. Creative Lab deva saviem klientiem zināšanas, stratēģijas un platformu biznesa izaugsmei digitālajā vidē.

  Creative Lab bija kas vairāk par vienkārši mājaslapu izstrādes uzņēmumu. Viņi radīja vidi un apstākļus kur mazajiem uzņēmējiem augt, attīstīties un piepildīt savus sapņus, izstrādājot un ieviešot profesionālu un pielāgotu digitālo stratēģiju katram klientam.

  Zīmols iedvesmoja pārmaiņas mājaslapu izstrādes nozarē, izrādot patiesas rūpes par klienta izaugsmi un attīstību.

  Lai gan Creative Lab var būt pazudis, tas nekad netiks aizmirsts, jo tik daudzas idejas un sapņi pārtapa realitātē pateicoties patiesi ieinteresētai sadarbībai.

Un tagad Tava kārta! Uzraksti savas idejas vai biznesa nekrologu pēc (?) gadiem. Kas paliek pēc Tava darba?

3. vingrinājums – Prāta vētra

Padomā par to, kas jādara lai būtu šāds rezultāts.

Padomā arī par attaisnojumiem, ko izmanto, lai attaisnotu, ka šīs lietas nedari vai jau neesi izdarījis.

Pajautā sev:

  • Kas jāmaina un jāpielāgo šodienas darbībās?
  • Kam jāpievērš uzmanība?

Pieraksti idejas!

Brainstorming

4. vingrinājums – Kur Tu esi šobrīd?

Novērtē no 0 līdz 10 kā jūti sevi šajās dzīves jomās:

  • Bizness
  • Finanses
  • Veselība
  • Ģimene
  • Romantika
  • Draugi
  • Personīgā izaugsme 
  • Prieks

Mērķis nav 10, bet gan saprātīgs balanss starp visām jomām ilgtermiņā.

Pajautā sev, kas jādara lai šo balansu sasniegtu?

Uzņēmuma vīzija

5. vingrinājums – Rezultāts

Iedomājies ka ir pagājuši 6 gadi un Tu ar mērķtiecīgām darbībām esi sasniedzis iecerēto balansu un tikko esi aizvadījis savu visu laiku labāko gadu.

Iztēlojies kā izskatās Tava dzīve šajā brīdī:

  • Kas ir tie cilvēki, kas stāv Tev blakus un liek justies labi?
  •   Kas ir Tas ko esi paveicis? 
  • Kas ir tie veikumi, kas rada sajūtu, ka šis ir bijis vislabākais gads?

Pieraksti gan domas, gan sajūtas!

Uzņēmuma vīzija

Noslēgumā

Veido lielus sapņus un ambiciozu vīziju. Jo lielāks sapnis, jo lielāka motivācija uz to virzīties.

Atceries, ka uzņēmuma vīzija nav par Tavu mašīnu, māju vai apgrozījumu ko nopelnīsi, bet gan par vērtību ko dod saviem klientiem.

Sagatavojies mājaslapas izveidei

Lejuplādē 27 lpp PDF dokumentu, kā sagatavoties mājaslapas izveidei.
Noskaidro kādas lapas, kādas papildus funkcijas un kādas ārējas integrācijas būs nepieciešamas Tavai mājaslapai. Kā uzrunāt potenciālo klientu u.c.