Kā 6 mēnešos iegūt 3000+ auditoriju, mācoties rakstīt piesaistoši un pārliecinoši un daloties ar procesu.
Aiziet! Pirmā izaicinājuma nedēļa no 27. Visiem esmu pastāstījis.
Atkāpšanās ceļa vairs nav.
Kāpēc Es uzsāku izaicinājumu apgūt pārliecinošas rakstīšanas prasmii, dokumentēt un publicēt procesu un izaudzēt savus sociālos tīklus līdz 3000+ sekotājiem.?
Esmu pārliecināts, ka šodienas un nākotnes top prasme solo uzņēmējiem ir rakstīšana. Pārliecinošas rakstīšanas prasme nepieciešama visur:
- Teksti sociālajiem tīkliem
- Video skripti
- Bloga raksti
- Reklāmu teksti
- Piedāvājumi
- Mājaslapas
- E-pastu mārketings
- Online kursu nodarbības
- AI prompti
- u.c.
Esmu drošs, ka prasme precīzi, strukturēti un pārliecinoši paust savas domas publiski ir svarīgākā prasme ko apgūt, lai audzētu savu biznesu un auditoriju sociālajos tīklos.
Zinu arī, ka man šīs prasmes šobrīd mazliet pietrūkst. Pietrūkst ideju, struktūras, pārliecības un pārliecināšanas prasmes.
Tāpēc nolēmu turpmākos 6 mēnešus veltīt intensīvai šīs prasmes apguvei, paralēli daloties ar procesu sociālajos tīklos.
Apnicis arī visu laiku būt atkarīgam no maksas reklāmām un barot Meta un Google lielās mutes.
Vēlos izveidot stabilu organisko plūsmu, paralēli apgūstot un noslīpējot šodienas un nākotnes top biznesa prasmi – rakstīšanu.
Kādi cipari manos sociālajos tīklos ir šobrīd?
Šobrīd organiskajam saturam esmu pievērsis ļoti par maz uzmanības. 30. jūlijā. Dienā, kad nolēmu, ka augustā sākšu šo izaicinājumu, piefiksēju visus mērāmos ciparus. Maigi sakot, neko spīdošu tur neieraudzīju.
Threads: 11
Linked In: 0
Facebook: 120
Instagram: 60
Tiktok: 32
Youtube: 4
E-pasti: 76
Mājaslapa: ap 100 apmeklējumu nedēļā
Jā, zinu. Pats brīnos kā tie daži klienti mani tomēr atrod. Bet kaut kā atrod.
Tā kā iepriekšējie kursi ir apstājušies un jaunie vēl nav sākušies, kā arī lielākie klientu projekti nesen pabeigti un jāmeklē jauni, tad varu teikt, ka arī apgrozījumā uz šodienu esmu 0, jeb starta punktā.
Būs interesanti pavērot kā šis izaicinājums ietekmēs finansu plūsmu uzņēmumā.
Izaicinājuma mērķi
Ko plānoju panākt turpmākajos 6 mēnešos, apgūstot pārliecinošas rakstīšanas prasmi un daloties ar procesu?
Mērķa rezultāts:
Threads: 3000 sekotāju
Linked In: 2000 sekotāju
Facebook: Nav prioritāšu sarakstā. Man ir sajūta ka šī platforma lēnām mirst dabīgā nāvē.
Instagram: Arī nav prioritāte, bet par pieaugumu nebēdāšos.
TikTok: 2000 sekotāju.
Youtube: 1001 sekotāju, lai pāri monetizācijas slieksnim un varu kontrolēt, ko liek pa virsu maniem video.
E-pasti: 3000+
Mājaslapa: 1000 skatījumu nedēļā
Apgrozījums: Plānoju sasniegt 10K SIA apgrozījumu mēnesī.
Šis ir pirmais uzmetums. Iespējams mērķa cipari procesā var mainīties, redzot reālo situāciju.
Paralēli šim tiek palaisti 2 kursi – “Savas mājaslapas izveide” un “Izveido savu online kursu”, kā arī esošo klientu mājaslapu uzturēšana un uzlabošana.
Nebūs viegli.
Kādas prasmes man jāapgūst šajā procesā?
Hooku, jeb āķu rakstīšana
Āķi ir galvenais elements gan teksta formāta, gan video saturam. Cilvēki pārsvarā skenē saturu, un ja nav liela, sulīga un garšīga virsraksta, vai uzāķējoša teikuma video sākumā, tad viss Tavs sūri, grūti rakstītais vai filmētais paskrien garām un neviens to tā arī neredz.
Ideju ģenerēšana
Izdomāt par ko rakstīt vienmēr ir sarežģīti. Šim risinājumu atradu Ship 30 for 30 youtube kanālā, un burtiski nokopēju viņu bezgalīgo ideju ģenerēšanas sistēmu. Par šo būs atsevišķs raksts otrās nedēļas e-pastā. Ja vēl neseko, tad noteikti pieraksties šeit.
Rakstīšanas frameworks, jeb rāmji
Rakstītā struktūrai ir liela nozīme. Ja lēkā starm dažādiem rakstīšanas stiiem vienā rakstā, tas rada haotisku iespaidu. Ir dažādi rāmji, jeb paraugi, kā strukturēt rakstīto, lai lasītājam to būtu vieglāk uztvert. Arī šī būs viena no pirmajām tēmām, ko apgūšu padziļināti.
Izpētes process
Kāds reiz teica: “Ja Tu zodz no viena autora, tas ir plaģiātisms. Ja Tu zodz no daudziem, tā ir pētniecība”. Kas to teica, nav ne jausmas. Mēģināju atrast citāta autoru internetā, bet uzdūros šim un sapratu, ka konkrēta vārda un uzvārda nebūs.
Bet tas ir veids kā mūsu radošie prāti strādā. Tu lasi dažādu autoru darbus un veido savu skatījumu, sintezējot dažādu autoru idejas. Tu pielāgo tās un savieno ar savu unikālo pieredzi. Kā rezultātā veidojas tava unikālā versija.
Sava sistēma satura radīšanai
Izdomāt idejas rakstīšanai ir viena lieta, bet lai noturētos pie šī izaicinājuma 27 nedēļas, būs nepieciešama sistēma. Šis būs 3 nedēļas darbiņš, un veikšu izpēti Justin Welsh darbos. Iespējams nāksies uzbūvēt savu ideju uzglabāšanas un realizēšanas datu bāzi. Šim nolūkam droši vien izmantošu Notion.
Ko darīšu? Kā šis izaicinājums izpaudīsies manā ikdienā?
Rakstīšu 2 stundas dienā un publicēšu jaunu saturu threads un Linkedin.
Jau pirmajās dienās pamanīju, cik ļoti gribas ķimerēties ar rakstu formatēšanu un ievietošanu blogā vai newsletter jau laikā, kas paredzēts rakstīšanai. Pagaidām izdodas noturēt sevi rāmī un pirmās 2 stundas no dienas tiešām rakstīt. Plānoju veikt arī laika uzskaiti ar Toggl, lai vēlāk varu izmantot datus.
Mācīšos rakstīt pārliecinoši un efektīvi.
Vispirms izmantošu internetā pieejamo informāciju, ar ko industrijas profesionāļi dalās bez maksas. Kad jutīšu, ka pietrūkst kādu specifisku zināšanu, iespējams iegādāšos kādu maksas kursu. Mācībām plānoju atvēlēt vismaz 5 stundas nedēļā.
Ik dienas papildināšu izveidoto ideju ģenerēšanas sistēmu.
Lasot, mācoties un mijiedarbojoties ar cilvēkiem sociālajos tīklos, rodas jaunas idejas, ko svarīgi piefiksēt, jo tās ātri aizmirstas. Tāpēc ideju datu bāzes uzturēšana un papildināšana ikdienā ir svarīga.
Reizi nedēļā publicēšu newsletter, kā progresa atskaiti un apgūtā izklāstu
Newsletter patiesībā top visas nedēļās garumā un tiek papildināts un uzlabots gandrīz katru dienu. Savukārt mazie gabaliņi no lielā satura nonāk Threads un Linkedin. Šobrīd tur nonāk daļas no topošā nedēļas raksta. Nākotnē Threads vairāk būs kā ideju testēšanas poligons, līdzīgi kā Dan Koe izmanto Twitter.
Pārvērtīšu rakstīto video saturā
Šī sadaļa gan visticamāk nesāksies izaicinājuma pirmajās nedēļās. Vispirms nostiprināšu rakstīšanas paradumu. Bet mazliet vēlāk sākšu intensīvāk veidot arī īsos video Tiktok un kādu garo newsletter pārvērtīšu garā formāta Youtube video.
No kā mācīšos? Kur meklēšu informāciju?
Šobrīd esmu nofokusējies uz 3 kanāliem, kuri rada pietiekoši pārliecinošu iespaidu, ka varētu dot man nepieciešamās zināšanas. Sākšu ar To, ko varu iegūt bez investīcijām. Vēlāk iespējams iegādāšos kādu maksas kursu.
Mani skolotāji:
Dan Koe
Justin Welsh
Ship 30 for 30 (Dickie Bush, Nicolas Cole)
Par kādām tēmām rakstīšu?
Primāri pats mācīšanās process un progresa atskaites un tālāk jau visas pārējās tēmas un prasmes kas nepieciešamas, veidojot savu digitālo solo biznesu. Manā gadījumā tās ir: online kursu veidošana, sava mājaslapa, AI rīki, video filmēšana u.c.
Kādi rīki man būs nepieciešami?
Notion – šeit veidošu ideju datu bāzi un saglabāšu veidņus rakstīšanai.
Publer – Publicēšanas kalendārs un automatizācijas. Nevaru visu dienu sēdēt sociālajos tīklos. To manā vietā darīs Publer.
Davinci Resolve – mans galvenais video apstrādes un montēšanas rīks.
Captions.ai – Subtitriem un īsajiem video.
Unsplash un Playground.com – attēli blogam un vizualizācijām.
Kāds Tev labums no šī mana ceļojuma?
Seko un mācies līdzi.
Es apkopošu zināšanas no cilvēkiem, kas pasaulē sasnieguši miljonu auditoriju un māca savas zināšanas citiem. Tu saņemsi apkopojumu no šiem industrijas līderiem iemaisītu manā personīgā viedokļa mērcītē un vēlāk jau arī pieredzē.
Dari reizē ar mani un salīdzinām rezultātus.
Katru nedēļu e-pastā nosūtīšu reāli pielietojamus soļus, kurus vari veikt kopā ar mani, dalīties savos sociālajos tīklos un salīdzināt rezultātus. Iespējams atklāsi kaut ko, ko es nepamanīju un visi būsim ieguvēji.
Uzzini kļūdas manā procesā un izvairies no tām.
Es eksperimentēšu un izmēģināšu. Tu vērosi un paņemsi sev to, kas strādā. Izvairīsies no tā, kas nestrādā. Ir labi mācīties no savām kļūdām, bet mācīties no citu kļūdām ir mazāk sāpīgi.
Kur vari sekot līdzi Šim izaicinājumam?
Threads: 4+ ieraksti dienā. Atziņas. Progress. Idejas.
LinkedIn: 1 ieraksts dienā. Nedaudz garāks formāts. Mācību process.
E-pasti: 1 ieraksts nedēļā – garā formāta raksts, ko pārpublicēšu arī mājaslapā. Pielietojams saturs. Progress. Resursi u.c.
Tiktok: Viss ko nevarēšu uzrakstīt
Youtube – garā formāta raksts, video formātā