Aizvien vairāk cilvēku cenšas pārnest savu profesionālo darbību uz digitālo vidi. Ja pirms 2020. gada vēl varēji iztikt bez savas mājaslapas, tad šodien tas kļūst jau aizvien grūtāk.
Ja Tev nav savas mājaslapas, Tu neeksistē.
Iespējams arī Tu esi saskāries ar moderno, viena cilvēka biznesa modeli. Ja nē, tad tici man, ilgi nebūs jāgaida.
Pēc 2020. gada arvien vairāk cilvēku pamet ierastās darba vietas. Meklē sevi. Savu aicinājumu. Un cenšas uzbūvēt dzīvi, kas sagādā prieku un no kuras nevajag atvaļinājumu.
Internets un tā piedāvātās iespējas arī ļauj to paveikt daudz vienkāršāk, kā tas bija gadus 10 atpakaļ.
Tu vari uzbūvēt savu solo biznesu, kas balstīts uz Tavu aizraušanos, kaislību vai vīziju, un vari sākt realizēt savu ideju ar minimāliem līdzekļiem.
Viss, kas Tev vajadzīgs ir dators, internets un prasme, ko pārdot.
Parasti šis modernais biznesa modelis ietver arī kursus vai attālinātas konsultācijas Tavā specialitātē.
Lai savu ideju veiksmīgi realizētu, svarīgs instruments ir laba mājaslapa. Taču uzsākot ko jaunu, bieži vien budžets ir ierobežots, tāpēc tiek izvēlēta kāda online platforma un mājaslapa top paša spēkiem, pa ceļam meklējot piemērotus risinājumus idejas realizācijai.
Es sevi arī varētu pieskaitī pie šādiem solo uzņēmējiem. Es dažādiem saviem projektiem esmu pats veidojis mājaslapas jau gandrīz 20 gadu garumā, tāpēc droši varu teikt, ka zinu kādu ceļu jāveic uzņēmējam iesācējam, lai paralēli visam pārējam izveidotu mājaslapu paša spēkiem.
Šajā rakstā aprakstīšu, kas ir būtiskās funkcijas un nepieciešamības mājaslapai priekš aprakstītā uzņēmējdarbības modeļa, jo zinu cik nepatīkami ir kļūdīties platformas izvēlē un spiestā kārtā pārbūvēt visu mājaslapu, pie kuras esi pavadījis neskaitāmas stundas un vakarus.
12 svarīgas mājaslapas funkcijas
Sāksim ar to, kas parasti ir nepieciešamas šādā biznesa modelī. Patiesībā šīs funkcijas ir būtiskas gandrīz katra uzņēmuma mājaslapā, vienalga kādā izaugsmes posmā atrodies. Dažas no funkcijām būs specifiskas tieši augstāk aprakstītajam, digitālā solo uzņēmēja biznesa modelim.
Mājaslapas pamats
Klasiskās lapas un struktūra, bez kurām neiztikt nevienā mājaslapā. Kontakti, Par mums, Pakalpojumi. Šīs ir klasiskās lapas, kuru izveide neradīs problēmas nevienā platformā. Šis ietver arī vienkāršu kontaktu formu.
E-komercijas iespējas
Ja vēlēsies jebko pārdot ar mājaslapas starpniecību, ir jābūt e-komercijas iespējām. Turklāt šajā formātā, ja veidosi arī kādus kursus vai membership funkcionalitāti, tas prasīs paplašinātas funkcijas no e-komercijas rīka. Tam būs jāspēj veikt abonēšanas maksas iekasēšanu.
Iespēja izveidot online kursu
Šāda formāta online biznesam ir svarīgi, ka vari izveidot vienkārša formāta kursus un padarīt tos nepieejamus nereģistrētiem lietotājiem. Šādu funkcionalitāti piedāvā speciāli kursu veidošanai paredzētas platformas, vai papildus spraudņi citās platformās.
Integrācijas
Vēl šādā biznesa modeli, ja ne uzreiz, tad noteikti ar laiku sāksi lietot kādu e-pastu mārketinga rīku, CRM sistēmu un vēl kādus ārējus rīkus, kurus būs nepieciešams savienot ar mājaslapas kontaktu formām vai maksājumu sistēmu.
Zīmols un vizuālā identitāte
Zīmols ir īpašību, asociāciju un tēlu kopums, kas piemīt organizācijai vai produktam.
Vizuālā identitāte ir zīmola grafiskā identifikācijas sistēma citu līdzīgo vidu. Tas sevī iekļauj konkrētas formas, proporcijas, izmērus, krāsas, izvietojumu, izkārtojumu u.t.t.
Zemapziņa atpazīst, identificē un klasificē tēlus automātiski.
Ja Tu pieturies pie konkrētas vizuālās identitātes ilgtermiņā, tam ir liela nozīme reklāmas un organiskā satura efektivitātē.
Ja Tev nav konkrētas vizuālās identitātes, Tu neveido konkrētu tēlu vai asociāciju potenciālā klienta prātā, un, redzot Tavu saturu vai reklāmas atkārtoti, Tu netiec atpazīts un pamanīts.
Vizuālai identitātei ir milzīga nozīme reklāmas efektivitātē, tāpēc ir svarīgi turēties vie viena vizuālā tēla ilgtermiņā.
Tas nozīmē, ka ir ļoti svarīgi spēt šo vizuālo identitāti konsekventi ieviest mājaslapā.
CMS sistēma, kas ļauj kategotizēt un kārtot saturu
Mājaslapa kurā nav satura, nepilda savu funkciju organiskas apmeklētāju plūsmas veidošanā. Ja domā, ka Tava mājaslapa nesīs kaudzi ar klientiem pati no sevis, tā visticamāk nebūs. Lai Tava mājaslapa vispār būtu atrodama ar meklētāju palīdzību, Tev apzināti jāveido saturs, kas saistīts ar Tavu produktu vai pakalpojumu un piesaista pareizo mērķa auditoriju. Tas nozīmē, ka jābūt iespējai veidot blogu. Bloga rakstus jāvar kategorizēt pa tēmām.
Lai veidotu dinamisku mājaslapu, nepieciešama paplašināta CMS funkcionalitāte, kur vari pats veidot savus ierakstu veidus. Tas nozīmē, ka nav tikai bloga ziņas ar kategorijām, bet vari izveidot savu ierakstu veidu, piemēram, nodarbībām, atsauksmēm, pakalpojumiem u.t.t.
Dinamiskā satura spēku un iespējas vari saprast tikai tad, kad sāc to lietot.
Šādu mājaslapu mācu būvēt Creative Lab mājaslapas izveides kursā.
Responsīvs dizains
Vairāk kā 50% interneta lietotāju apmeklē mājaslapas izmantojot telefonu. Būtiski ne tikai, lai izvēlētā platforma ļauj apskatīt, kā Tava mājaslapa izskatīsies mobīlajā versijā, bet arī ļauj modificēt mobīlo versiju.
Iespēja modificēt lapas pēc nepieciešamības
Veicot pakalpojumu vai servisu pārdošanu internetā, saskarsies ar nepieciešamību veidot pārdošanas lapas. Pārdošanas lapu efektivitāte ir atkarīga ne tikai no tās satura, bet arī no konkrētas struktūras un elementu esamības vai neesamības.
Pārdošanas lapas galvenais uzdevums ir virzīt apmeklētāju cauri apzināšanās fāzēm uz pirkumu. Tu nevēlies uzmanību novērsošu izvēlni lapas augšā savās pārdošanas lapās.
Vai izvēlētā platforma atļauj izslēgt galveni vai kājeni, ja nepieciešams?
Funkciju papildināšana un uzlabošanas iespēja
Tava uzņēmējdarbība attīstās. Rodas jaunas idejas. Nepieciešama jauna funkcionalitāte. Vai Tava izvēlētā platforma piedāvā papildināt un uzlabot funkcijas, ja rodas tāda nepieciešamība.
Ātrs ielādes laiks
Ātra lapas ielāde ir būtisks faktors uzmanības noturēšanai. Ja Tava sākumlapa ielādējas ilgāk kā 3 – 5 sekundēs, pastāv liela iespējamība, ka lielākā daļa pirmreizēju apmeklētāju aizvērs lapu, pat nesagaidījuši pilnu ielādi.
Lapas ātrums atkarīgs no ļoti daudziem faktoriem. Viens no būtiskākajiem ir attēlu izmērs. Bet ātrumu iespaido arī izmantotās platformas piedāvātie resursi un risinājumi.
Vai platforma neizmanto pārāk daudz liekus HTML elementus savos būvēšanas blokos? Vai tiek izmantoti kādi cache un performances uzlabošanas risinājumi? Vai piedāvātais servera resurss ir piemērots Tavai mājaslapai un tās funkcijām?
Atbilstība GDPR prasībām
Tiklīdz Tava mājaslapa jebkādā veidā ievāc un izmanto apmeklētāju datus, Tu esi atbildīgs par šo datu apstrādi. Tāpat esi atbildīgs par to, lai Tavas mājaslapas apmeklētāji tiek informēti par to, kādi dati un kādam nolūkam tiek vākti, un pameklētājam ir jāpieņem lēmums, vai viņš piekrīt attiecīgo datu izmantošanai.
Ja nevēlies turēt sevi riska zonā (sodi par GDPR prasību nepildīšanu ir līdz pat 4% no gada apgrozījuma), svarīgi, lai Tevis izvēlētā platforma ne tikai ļauj izvietot sīkdatņu baneri, bet arī reāli bloķē sīkdatnes, atkarībā no apmeklētāja izdarītajām izvēlēm.
Analītika
Ja Tu veic uzņēmējdarbību, dati ir svarīgi. Tev ir jāredz cik cilvēki apmeklē Tavu mājaslapu. Kādas lapas apmeklē u.t.t. Šie dati palīdz veikt uzlabojumus un pieņemt lēmumus Tava biznesa izaugsmei un attīstībai.
Bez analītikas uz datiem balstīti lēmumi nav iespējami.
Kopsavilkums
Tātād, vēlreiz savilksim kopā, kas jāspēj platformai, lai Tu spētu tajā izveidot funkcionālu digitālā biznesa instrumentu:
- Pamata lapas un kontaktu formas
- E-komercija ar Membership un Subscription opciju
- Iespēja izveidot slēgtu saturu un strukturēt nodarbību formātā
- CMS sistēma (šis atsevšķos gadījumos var nodrošināt arī kursu funkcijas)
- Integrācija ar ārējiem rīkiem
- Pilna kontrole pār vizuālo identitāti
- Responsīva dizaina kontrole
- Funkciju papildināšanas iespējas
- Performances uzlabošanas iespējas
- Atbilstība GDPR prasībām
- Analītika
Nākotnē plānoju veidot video saturu, kur iztestēju kādas no pieejamajām platformām pēc šiem kritērijiem.
Ja Tu veido digitālus produktus vai pārdod attālinātus pakalpojumus, un Tev šāds pilnvērtīgs biznesa instruments ir nepieciešams – tieši šādu mājaslapu es palīdzu uzbūvēt Creative Lab mājaslapas izveides kursā.
Ja vēlies iegūt lielāku izpratni par mājaslapas izveides procesu, platformas izvēli un biežāk pieļautajām kļūdām – piesakies BEZMAKSAS kursam savā e-pastā.