Kā padarīt savus tekstus piesaistošus un uzrunājošus, lai uzrunātu mērķa auditoriju un virzītu uz konkrētu rīcību?

16 Aug 2024

Ikdienas rakstīšanas izaicinājuma 3. nedēļa

Saturs:

Vai Tu esi solo uzņēmējs? Vai centies darīt savu sirds lietu un no tā uzbūvēt biznesu? Parasti šādā gadījumā Tu esi viss vienā – uzņēmējs, projektu plānotājs, mārketinga speciālists, mājaslapas uzturētājs, soc. tīklu satura veidotājs, grāmatvedis, lietvedis u.t.t.

Tomēr uzsākot savu uzņēmējdarbību vienam pašam, Tu iesākumā 50 – 70% esi pārdevējs un mārketinga speciālists. Gribi to vai nē. 

Ja vēlies izveidot noturīgu auditoriju un personīgā zīmola atpazīstamību, tad no rakstīšanas nekur neaizbēgsi. Visa pamatā ir teksts. E-pasti, mājaslapa, pārdošanas lapas, soc. tīklu ieraksti, video skripti un nu jau arī AI prompti. Visam vajag tekstu, turklāt pārliecinošu un tādu, kas uzrunā tieši Tavu mērķa auditoriju. Iesaista un aicina uz darbību.

La izveidotu šādus pārliecinošus tekstus,  palīgā nāk praksē pārbaudītas rakstīšanas formulas, kas ir kā process, kas palīdz soli pa solim izveidot tekstu, kas piesaista un uzrunā.

Šīs formulas piedāvā konkrētu struktūru Tavām ziņām. Dažādām formulām ir dažādi mērķi. Kādas vairāk paredzētas lai radītu emocionālu iesaisti, kādas, lai uzskatāmi parādītu produkta īpašības un priekšrocības.

Sava rakstīšanas izaicinājuma ietvaros izstudēju dažas populārākās rakstīšanas formulas. Atradu kopīgās iezīmes. Izdarīju secinājumus priekš sevis un nonācu pie savas sistēmas un formulām ko lietošu. 

Bet par tām beigās. Kā arī neliels bonusiņš – hook formula, jeb padoms, kā veidot piesaistošus virsrakstus, vai uzrunājošus izsaukumus video saturam.

Pārliecinošas rakstīšanas formulas

4Ps – Picture, promise, proof, push.

AIDA – Attention, interest, desire, action.

APP – Awareness, Problem, positioning.

BAB – Before, after, bridge.

PAPA – Problem, agitate, persuade, ask.

PAS – Problem, agitation, solution.

StoryBrand – Character, problem, guide, plan, CTA.

HSO – Hook, story, offer.

PASTOR – Problem, amplify, story, transformation, offer, response.

4Ps – Picture, promise, proof, push. 

(Ilustrācija, solījums, pierādījums, grūdiens)

Ilustrācija: Uzzīmē skaidru priekšstatu. Ar tekstu radi vizualizāciju par produktu, pakalpojumu vai piedāvājumu.

Solījums: Skaidri apsoli, ko produkts vai pakalpojums var sniegt klientam.

Pierādījums: Konkrēti pierādījumi, kas atbalsta solījumu.

Grūdiens: Radi steidzamības sajūtu un aicinājumu rīkoties.

AIDA – Attention, interest, desire, action. 

(Uzmanība, interese, vēlme, darbība)

AIDA ir klasiska reklāmas tekstu pieeja. Ja paanalizēsi dažādu aģentūru reklāmas tekstus, tad daudz kur noteikti pamanīsi šo rāmi. 

Uzmanība: pirmais solis ir piesaistīt lasītāja uzmanību. To var izdarīt, izmantojot virsrakstu, sākuma teikumu vai attēlu. 

Interese: kad esi pievērsis uzmanību, jārada interese. To var izdarīt, izklāstot problēmu, ko Tu risini, vai izceļot Tava piedāvājuma priekšrocības. 

Vēlme: kad radīta interese, ir jārada vēlme pēc Tava piedāvājuma. To var izdarīt, uzsverot sava piedāvājuma unikālos pārdošanas punktus vai izceļot tā sniegtās ekskluzīvās funkcijas. 

Darbība: visbeidzot, skaidrs un kodolīgs aicinājumu uz darbību (CTA).

APP – Awareness, Problem, positioning

(Apzināšanās, problēma, pozicionēšana)

APP uzsver problēmas vai sāpju punkta izpratnes veidošanu, problēmas un tās seku izskaidrošanu un pozicionē Tavu piedāvājumu, kā risinājumu.

Apzināšanās: iepazīstini ar problēmu, ar kuru saskaras Tava mērķauditorija.

Problēma: aktualizē problēmas negatīvo ietekmi.

Pozicionēšana: iepazīstiniet ar savu risinājumu, izceļot tā priekšrocības un unikālos pārdošanas punktus.

Arī šis rāmis vairāk piemērots mārketinga ierakstiem.

BAB – Before, after, bridge.

(Stāvoklis – pirms, stāvoklis – pēc, tilts)

Stāvoklis – pirms: apraksta pašreizējo situāciju vai problēmu, ar ko saskaras lasītājs.

Stāvoklis – pēc: tas apraksta uzlaboto situāciju, kādā lasītājs atradīsies pēc Tava piedāvājuma izmantošanas.

Tilts: šis ir risinājums vai metode, kas tiek piedāvāta, lai palīdzētu lasītājam pāriet no pirms stāvokļa uz stāvokli pēc.

PAPA – Problem, agitate, persuade, ask.

(Problēma, aģitācija, pārliecināšana, jautājums)

Problēma: identificē problēmu, ar kuru saskaras mērķauditorija.

Aģitē: Aģitējiet problēmu un ļauj auditorijai saprast, cik liela ir problēma.

Pārliecini: Pārliecini auditoriju, ka viņu problēmai ir risinājums un ka Tavs piedāvājums ir atbilde.

Jautā: Aicini uz darbību, kas mudina auditoriju rīkoties.

PAS – Problem, agitation, solution

(Problēma, aģitācija, risinājums)

Problēma: Izglīto par problēmu. 

Aģitācija: Aktualizē to.

Risinājums: Piedāvā risinājumu.

Story Brand

Šajā rāmī uzsvars ir uz stāstu stāstīšanu.

Varonis: nosaki savu mērķauditoriju kā stāsta galveno varoni.

Problēma: iezīmē izaicinājumus un šķēršļus, ar kuriem varonis saskaras.

Ceļvedis: iepazīstini ar sevi kā ceļvedi, kas var palīdzēt varonim pārvarēt izaicinājumus.

Plāns: iesniedz skaidru rīcības plānu, ko varonis var veikt, lai atrisinātu savu problēmu.

Aicinājums uz darbību: mudini varoni rīkoties un iesaistīties.

HSO – Hook, Story, Offer 

(Āķis, stāsts, piedāvājums)

Šis rāmis nācis no Rasela Brensona – ClickFunnels veidotāja.

Āķis ir uzmanību piesaistošs ievads, kas piesaista auditorijas interesi.

Stāsts ir stāstījums, kas emocionāli iesaista auditoriju un liek stāsta varonī atpazīt sevi.

Piedāvājums ir risinājums vai produkts, kas tiek pasniegts kā stāstā paustās problēmas vai vēlmes risinājums.

PASTOR – Problem, amplify, story, transformation, offer, response. 

(Problēma, pastiprinājums, stāsts, transformācija, piedāvājums, atbilde)

Problēma: nosaki auditorijas sāpju punktus un izaicinājumus.

Pastiprinājums: pastiprini problēmas nerisināšanas sekas.

Stāsts: dalies ar salīdzināmu stāstu vai piemēru, kas ilustrē problēmu.

Transformācija: piedāvā risinājumu, kas pārveido situāciju.

Piedāvājums: norādi uz savu piedāvājumu, kā atslēgu transformācijas sasniegšanai.

Atbilde: beigās skaidrs aicinājumu uz darbību, kas palīdz spert nākamo soli.

Kādi elementi atrodami šajās formulās?

Hook – Āķis. Aicinošs ievads, virsraksts vai atvērums, kas piesaista uzmanību.

Varonis – Mērķa auditorija. Kam šis ir domāts?

Problēma – problēmas izklāsts, kas uzsver sāpju punktus.

Aktualizācija – Iekrāso bildi, kas notiks, ja problēmai netiks rasts risinājums.

Risinājums – Kas ir nepieciešams, lai izklāstīto problēmu risinātu. 

Piedāvājums – Tevis piedāvāts plāns, kā ieviest risinājumu. Tavs produkts vai pakalpojums, kā risinājuma rīks.

Stāsts – Tavs vai klienta pieredzes stāsts, kas iekļauj problēmu un risinājumu. Pirms un pēc. Gadījuma apraksts.

CTA (aicinājums uz darbību) – Skaidrs aicinājums veikt konkrētu darbību, lai nokļūtu pie risinājuma.

Kāds no šiem elementiem parādās visās formulās. Šie ir kā puzles gabaliņi, kurus vari miksēt un veidot pats savas formulas pēc vajadzības, atkarībā no iecerētā rezultāta. 

Pārdošanas lapās šīs sadaļas papildina FAQ (jautājumu un atbilžu sadaļa), kur vari uzreiz atbildēt uz biežākajiem iebildumiem un šaubām. Kā arī garantijas un steidzamības elementi.

Atsauksme ir vēl viens svarīgs elements pārdošanas lapās, un labs veids kā strukturēt atsauksmes ir modificēta before – after – bridge formula.

Stāvoklis pirms – stāvoklis pēc – ko ieteiktu citiem.

Mana TOP formula – Nicolas Cole atomiskās esejas formāts

Ievads

Par ko? – Kas ir raksta galvenā tēma.

Kam? – Kam šis ir domāts. Specifiska niša.

Kāpēc? – Rezultāts. Ko iegūs lasītājs. Konkrēts solījums.

Soļi – Kā tikt līdz rezultātam.

Ekspertīzes pakāpe – Tu esi eksperts, atsauce uz ekspertu vai viedoklis.

Saturs

Izvērsti ievadā uzskaitītie soļi, kā tikt līdz rezultātam.

Nobeigums

CTA – aicinājums uz darbību. Komentārs. Viedoklis. Nākamais raksts. Piedāvājums u.c.

Piesaistoša virsraksta formula 

Cipars – Kas? – Kurš? – Kāpēc?

Cipars – Cik vērtīgs tas būs un cik ilgu laiku jāpatērē? 

Kas? – Par ko ir šis raksts? Konkrēti. Paradumi? Paraugi? Idejas?

Kam? – Auditorija. Kam domāts?

Kāpēc? – Izlasi šo, lai iegūtu šo labumu. Izlasi šo, lai izvairītos no šā. 

Piemērs:

9 (cipars) labākās rakstīšanas formulas (kas?) satura veidotājiem (kam?), lai padarītu savus rakstus pārskatāmākus un saprotamākus (kāpēc?).

Rakstīšanas izaicinājuma 3. nedēļa

Ciparu atskaite:

Threads:56 (+18)

Linked In: 5 (+4)

Facebook: 128 (+1)

Instagram: 63 (+1)

Tiktok: 34 (+1)

Youtube: 8 (+1)

E-pasti: 89 (+9)

Mājaslapa: (bez izmaiņām)

Kad vien esi gatavs, varu palīdzēt Tev realizēt Tavu ideju.

Es veidoju mājaslapas un dažāda formāta digitālus produktus jau 15 gadus. Šajā periodā esmu uzkrājis plaša spektra zināšanas, kas šobrīd ir sintezējušās divos liela apjoma online kursos.

Ja esi gatavs realizēt savu ideju un radīt tai digitālu platformu, tad apskati kā šie kursi var Tev palīdzēt to sasniegt.