Sagatavojies mājaslapas izveidei

28 Feb 2024

Jautājumi ko atbildēt sev pirms mājaslapas izveides. Atbildot uz šiem jautājumiem, varēsi labāk izprast savu piedāvājumu un Tev būs vieglāk savu ideju vai piedāvājumu prezentēt tālāk ar mājaslapas izstrādātājiem.

Sagatavojies mājaslapas izveidei
Saturs:

Tu vari lejuplādēt šo rakstu kā PDF dokumentu ar aizpildāmiem laukiem, izdrukāt un aizpildīt sava uzņēmuma vai idejas kontekstā. Lejuplādē šeit!

Kas ir Tavs galvenais produkts vai pakalpojums?

Šie jautājumi palīdzēs atrast labāko veidu kā uzrunāt Tavu potenciālo klientu – mājaslapas apmeklētāju, kā arī, izprast klienta ceļu līdz pirkumam.

  • Izveido sarakstu ar visiem produktiem, pakalpojumiem un piedāvājumiem.
  • Kas ir Tavs galvenais produkts – pakalpojums? 
  • Kādu problēmu tas klientam risina? 
  • Kā tavs piedāvājums atšķiras no citiem līdzīgiem piedāvājumiem tirgū? 
  • Ko cilvēki meklēs, ierodoties Tavā mājaslapā?
  • Kāds ir Tava produkta/pakalpojuma cena, vai kāds ir cenas noteikšanas modelis? 
  • Vai ir vairākas kategorijas? 
  • Kā Tu nodrošināsi klientu atbalstu pēc pirkuma?
  • Vai Tev jau ir atsauksmes par Tavu produktu vai pakalpojumu? 
  • Vai ir kādi biežāk uzdotie jautājumi vai problēmas ar ko klienti saskaras?
  • Kāds ir produkta vai pakalpojuma izmantošanas process? Apraksti klienta ceļu no apmaksas līdz saņemtam produktam/ pakalpojumam.

Vai Tev jāveido jauna mājaslapa?

Jaunas mājaslapas izveides process

Soļi kas jāveic veidojot mājaslapu pilnīgi no nulles būtiski atšķiras no soļiem, kas jāveic pārbūvējot veco mājaslapu. Sāksim ar piemēru, kad Tev nepieciešams izveidot Tava uzņēmuma pirmo mājaslapu.

Precīzi definē kas ir tava mērķa auditorija

Vecums. Dzimums. Lokācija. Izglītība. Ienākumu līmenis. Ģimenes stāvoklis. Visi šie faktori palīdzēs izprast kur virzīt savus mārketinga mērķus un kā komunicēt ar savu auditoriju caur mājaslapu.

Izveido ideālā klienta profilu

Ņemot vērā savu mērķa auditoriju, vari jau detalizētāk iztēloties kādu konkrētu tēlu, kāds izskatītos Tavs ideālais klients.Ja Tev jau ir esoši klienti, aptaujā 3-5 labākos klientus un, apkopojot rezultātus, izveido savu ideālo klientu.

Iekšējais zīmols – Vīzija , misija, vērtības

Misija – kāpēc Tavs uzņēmums eksistē? Kompakti izteikts virziens, kurā uzņēmums cenšas virzīties. 

Vīzija attēlo ideālo nākotnes stāvokli. Mērķis uz kuru uzņēmums virzās.

Vērtības ir principi un pārliecības kas kalpo par vadlīnijām, pēc kurām uzņēmums darbojas un veido savu uzņēmējdarbības kultūru. 

Kopumā šie uzņēmuma būtības pīlāri veido Tava uzņēmuma identitāti un tie palīdzēs izprast tālākos soļus.

Konkurenti – konkurentu analīze

Kas ir tavi galvenie tiešie un netiešie konkurenti?

Kā tavi konkurenti komunicē ar klientiem?

Kādus atslēgvārdus izmanto?

Kādas reklāmas?

Caur kādiem kanāliem nokļūst pie klienta?

Tirgus pozīcija – ko tu piedāvā savādāku?

Kā tavs piedāvājums atšķiras no konkurentu piedāvājuma?

Kas ir unikāls tieši Tavā piedāvājumā?

Zīmola personība – arhetips

Šobrīd Tu jau esi izpētījis mērķa auditoriju un izveidojis klienta profilu un cerams ka esi izpratis kas ir tā emocija ko meklē tavi potenciālie klienti. Šo emociju vari piesaistīt konkrētam zīmola arhetipam, lai saprastu kā labāk uzrunāt savu auditoriju, veidojot emocionālu piesaisti. 

Šeit atradīsi nelielu video par tēmu.

Tava uzņēmuma stāsts

Kā radās Tava ideja? 

Kā Tu sastapies ar problēmu kuru vēlies risināt?

Kāpēc uzsāki?

Atceries! Tavs stāsts nav par Tevi. Tavai auditorijai ir jāredz sevi Tavā stāstā. Jāsajūt tā pati problēma un jāsaredz ka Tu spēj to atrisināt.

Zīmola identitāte – logo, tipogrāfija, krāsas, attēli

Šis ir sastāvdaļas, kas atspoguļos Tava uzņēmuma tēlu mājaslapā.  Veidojot zīmola identitāti, ņem vērā visus Tava uzņēmuma saskares punktus ar klientu. 

Reklāmas, soc.tīkli, video, mājaslapa, podkāsti, vide, tirdzniecības punkts, iepakojumi, auto apdruka, tiešais pasts, lead magnets, e-pasti, bloga raksti, biznesa kartes, epasti, rēķini, piedāvājumi, onboarding, after-sales, klientu atbalsts, anketēšana. 

Izvērtē kur tiks izmantots Tavs logo, uzņēmuma krāsas un fonti. Iespējams Tev nepieciešamas vairākas logo versijas. Kas izskatās labi mājaslapā iespējams nepavisam neder produktu apdrukai.

Kā sagādāsi saturu mājaslapai?

Teksti

Tekstiem mājaslapā jāuzrunā Tava mērķa auditorija, kā arī jāatbalsta Tava SEO  (Search Engine Optimisation) stratēģija. Reizēm sagatavot kvalitatīvus tekstus mājaslapai var būt izaicinoši. Izvērtē, vai tekstus veidosi pats, vai meklēsi Tam speciālistu.

Attēli

Attēliem jābūt kvalitatīviem un piesaistošiem. Vislabāk, ja tie ir kvalitatīvi, profesionāli foto no Tava uzņēmuma vides. Produkti, komanda, darba process u.t.t. 

Pēc iespējas izvairies no attēlu bankām. Attēlus kas ņemti no attēlu bankām iespējams atpazīt jau pa gabalu un tie neradapārliecinošu iespaidu. 

Kvalitatīvi attēli no dabiskās uzņēmuma vides vai darba procesa radīs saikni ar potenciālo klientu un dos pārliecibu, ka Tavs piedāvājums ir īsts, drošs un kvalitatīvs.

Ja nepieciešams pārbūvēt veco mājaslapu

Mājaslapas pārbuve

Kas ir atšķirīgie soļi, pārbūvējot veco mājaslapu. Ja Tev jau ir esoša mājaslapa, tās saturs jau noteikti ir atrodams google. Iespējams kāds ir savā mājaslapā ievietojis saiti uz tavas lapas saturu. Iegūt lapas autoritāti un cīnīties ar meklētāju algoritmiem nav viegli, tādēļ būtiski ir saglabāt jau iegūtos rezultātus un izlaboti iespējamās līdzšinējās kļūdas.

Pārdomā stratēģiju

Pārdomā un izvērtē vai nepieciešams ko labot tavā vīzijā, misijā vai vērtībās. Ja tādu nav, iespējams šeit vajadzētu ieguldīt mazliet laika, lai redzi kur Tavs uzņēmums virzās.

Izvērtē vai nepieciešams pārveidot zīmola identitāti

Vai līdzšinējais logo un krāsu salikums uzrunā Tavu mērķa auditoriju un rada atbilstošu tēlu? Iespējams arī šeit ir laiks pārmaiņām.

Vecās lapas trūkumi un plusi

Izvērtē kas strādā un kas nestrādā esošajā lapā. Kādas funkcijas ir noderīgas. Kādas ir liekas. Ko vērts saglabāt un no kā jāatbrīvojas.

Esošo klientu un lietotāju aptaujas

Ja iespējams, veic aptauju esošajiem mājaslapas apmeklētājiem. Šeit daži jautājumu piemēri:

  • Vai navigācija ir ērta un saprotama?
  • Vai ienākot mājaslapā ir skaidrs par ko ir runa un ko Tu piedāvā?
  • Vai ir ērti atrast kas nepieciešams? 
  • Kas mājaslapā šķiet mulsinoši un nesaprotami? 
  • Kāds ir pirmais iespaids ienākot mājaslapā?
  • Vai Tu ieteiktu draugiem apmeklēt mūsu mājaslapu?
  • Vai ir kādas funkcijas, kas Tev pietrūkst apmeklējuma laikā?
  • Vai Tev mūsu lapa šķiet pietiekoši ātra?
  • Vai Tu apmeklē vēl kādas lapas ar līdzīgu saturu? Kādas?
  • Vai Tu apmeklē bloga sadaļu un lasi rakstus?
  • Kādam saturam dod priekšroku? Tekstam vai video?
  • Kādas sadaļas visvairāk pievērš Tavu uzmanību?
  • Vai pamanīji kādas tehniskas ķibeles vai nepilnības?
  • Vai bija viegli atrast kontaktus?
  • Vai Tev mūsu lapa šķiet uzticama? Kāpēc?

SEO audits

Veic auditu vecajai lapai, lai atrastu saplīsušas saites, saites no citām lapām, izvērtētu kurš saturs piesaista apmeklētājus, kā arī kuru saturu nav vērts pārnestu uz jauno lapu. Saglabā saites un lapas struktūru, lai veidojot jauno lapu nerastos saplīsušas saites, kas bojās jaunās lapas reitingu. 

Jaunajā lapā pāradresē visas saplīsušās saites vai izdzēstās lapas uz esošu saturu.

Saglabā vecās lapas analītikas datus.

Kādas lapas būs Tavā mājaslapā?

Noteikti Tev būs nepieciešamas standarta lapas – sākumlapa, kontakti, par mums. Iespējams Tev nepieciešamas papildus sadaļas, kā veikals, pakalpojumi, atsauksmes, galerija u.c. Šobrīd vairs neiztikt arī bez juridiskajām sadaļām – sīkdatņu politika, privātuma politika, noteikumi un nosacījumi.

Vai nepieciešamas kādas īpašas funkcijas?

Mājaslapas iespējamo funkciju saraksts var būt bezgalīgs. Blogs.Membership. Kontaktu formas. Kalkulatori. Video. Kartes. Galerijas. Atsauksmes u.c. Noteikti izvērtē kādas funkcijas būs nepieciešamas un vai Tevis izvēlētā platforma spēs tās nodrošināt.

Te atradīsi nelielu apskatu par iespējamajām mājaslapas izveides platformām.

Vai Tavu mājaslapu būs nepieciešams savienot ar trešās puses rīkiem?

Ņem vērā, ka ne visas platformas piedāvā visas funkcijas, tāpēc nopietni izvētē kas Tavai mājaslapai būs nepieciešams šobrīd un nākotnē, lai nenonāktu situlācijā kur tevis izvēlētā platform nespēj nodrošināt kādu būtisku funkciju un Tu esi spiests pārbūvēt mājaslapu citā platformā.

Ar laiku Tev varētu rasties nepieciešamība sasaistīt mājaslapu ar CRM sistēmu, pievienot Facebook pikseli reklāmu kampaņām, saistīt ar e-pastu mārketinga platformu, ārējiem booking risinājumiem u.c.

Ko Tu vēlies sasniegt ar jauno mājaslapu?

Kādi ir Tavi mērķi?

Sasniegt vairāk apmeklētāju. Piesaistīt jaunus klientus. Pārdot produktus vai pakalpojumus u.c.

Kas norādīs ka mērķis sasniegts?

Cik tieši apmeklētājus vēlies sasniegt? Cik jaunus klientus mēnesī piesaistīt? Cik produktus pārdot?

Kā to izmērīsi?

Kā izmērīsi ka tavs mērķis ir sasniegts?

Kā uzzināsi no kādiem kanāliem klienti atnāca uz Tavu mājaslapu?

Kā noteiksi cik Tev izmaksā viens jauns klients?

Kādā budžetā un termiņā vēlies iekļauties?

Izvērtē cik esi gatavs ieguldīt labā mājaslapā? 

Vai veidosi mājaslapu pats, vai izmantosi izstrādātāja pakalpojumus? 

Ja veidosi mājaslapu pats, izvērtē kādu platformu un hostinga provaideri izmantosi. Dažādām platformām ir dažādas ikmēneša  izmaksas. Te ir neliels apskats par dažām platformām.

Ja mājaslapas izstrādi uzticēsi kādam citam, izproti visas izmaksu pozīcijas.

  • Vai tev jau ir logo un zīmola krāsas un stils?
  • Vai pats sagādāsi attēlus un vizuāļus, vai izmantosi fotogrāfa vai grafiskā dizainera pakalpojumus, vai meklēsi aģentūru kas var piedāvāt visu iepriekš minēto?
  • Vai mājaslapas tekstus veidosi pats, meklēsi copywriter, vai uzticēsi aģentūrai.

kas notiek pēc mājaslapas izveides?

Mārketinga strātēģija un mājaslapa tās centrā

Mājaslapa ir centrs visām Tavām mārketinga aktivitātēm. Tavas pārdošanas piltuves svarīgākais posms. Punkts kur viss satiekas. Tavi soc. tīklu apmeklētāji dodas uz mājaslapu. Reklāmas novirza plūsmu uz mājaslapu vai piezemēšanās lapu, kas ir Tavas mājaslapas sastāvdaļa. Apmeklētāji veic pirkumus Tavā mājaslapā. Ir ļoti būtiski šo mārketinga mašīnu uzturēt tehniskā kārtībā un veikt pastāvīgus uzlabojumus, lai iegūtu arvien labākus rezultātus.

Analītika un SEO

Seko līdzi kurš saturs un kuras lapas piesaista visvairāk apmeklētāju. Ar kādiem atslēgvārdiem klienti atrod Tevi meklētājā. No kurienes ierodas apmeklētāji. Kādi ir viņu pirkšanas paradumi. Turpini veidot saturu, izmantojot Tavai nišai saistošus atslēgvārdus.

Apmeklētāju uzvedības paradumi

Izmanto heatmaps un apmeklējuma ieraksta rīkus, lai atklātu lapas nepilnības, noskaidrotu piesaistošākos elementus un elementus kas nepilda savu funkciju, lai varētu veikt uzlabojumus un novērstu kļūmes.

Testē mājaslapu

Izmanto AB testing rīkus, lai izvērtētu kas strādā labāk. Kādi virsraksti ir piesaistošāki. Uz kuras pogas vairāk klikšķina. Vai labāk strādā bilde vai video. 

Atceries! Mājaslapa ir kā dzīvs organisms tavā mārketinga sistēmā. Tai visu laiku jāaug un jāattīstās. Testē un optimizē.

Sagatavojies mājaslapas izveidei

Lejuplādē 27 lpp PDF dokumentu, kā sagatavoties mājaslapas izveidei.
Noskaidro kādas lapas, kādas papildus funkcijas un kādas ārējas integrācijas būs nepieciešamas Tavai mājaslapai. Kā uzrunāt potenciālo klientu u.c.